سخن مدیـــــــــر
در دنیای رقابتی پویا و پیچیده امروز مدرسه یک سیستم اجتماعی در نظام آموزش و پرورش، خط مقدم فعالیت های علمی-تربیتی و
جایگاهی برای آماده سازی افراد برای زندگی در جهانی پر از تغییر و تحول در طول مسیر زندگی برای رسیدن به کمال و حیات طیّبه است.
تعلیم و تربیت از مهمترین زیر ساخت های تعالی و پیشرفت همه جانبه کشور و ابزار جدی برای ارتقا سرمایه انسانی است .
لذا برای ظهور استعداد دانش آموزان سه نهاد تلاش می کنند: خانواده ، مدرسه، جامعه و هیچ کدام از این سه نهاد به تنهایی نخواهند
توانست این امر را محقق سازند.
در سند تحول بنیادین، محور فعالیت های مدارس باید بر پنج عنصر : علم، ایمان، اخلاق، عمل و تفکر استوار باشد . تمام اهداف، ماموریت
ها و چشم انداز سند تحول بنیادین آموزش و پرورش رسیدن به حیات طیبه است.
تحقق این هدف نیازمند ترسیم نقشه راهی است که در آن نحوه طی مسیر، منابع و امکانات لازم و تقسیم کار به صورت شفاف و دقیق
مشخص شده باشد.
دانش آموز سمپادی کسی است که در پی «دانش» آمـــوختن است، او تشنه دانستن است. او می داند که فتح فرداهــــــای روشن ایران بزرگ
بدون دانایـــی و توانایـــــی ممکن نیست ، و تنها در چارچوب کتاب هـــــای درسی محدود نمی ماند و آفاق مطالعه خود را گسترش می دهد و
به جهان تازه پنجره ها می گشاید ، تا نفسی تازه در هوائی تازه را تجربه کند .
با توجه به رهنمودهای علمای تعلیم و تربیت و با نگاه ژرف اندیش به سند تحول بنیادین و تاکید بر شناسایی ظرفیت ها ، توانایی و تفاوت
های درون فردی و بین فردی دانش آموزان در خانه و مدرسه برای تحقق اهداف آموزشی و تربیتی اُمیدان میهن مان برنامه ریزی و چاره
اندیشی کنیم تا ان شاءا... با استعانت از خداوند مهربان خروجی های خانه و مدرسه به اجتماع انسان های عالم ، متفکر، نوآور ، شجاع ،
اخلاق محور با جهان بینی عمیق توحیدی و انسان های شایسته باشند.
مدیر دبیــــرستان علامه حلی سه دوره اوّل
رضا کریمیـــان