در حال بارگذاری ...
نوشته شده در 21 اسفند 1403، ساعت 06:47

سخن مدیـــــــــر

خلاصه مطلب
دانش آموز سمپادی کسی است که در پی «دانش» آمـــوختن است، او تشنه دانستن است. او می داند که فتح فرداهــــــای روشن ایران بزرگ بدون دانایـــی و توانایـــــی ممکن نیست ، و تنها در چارچوب کتاب هـــــای درسی محدود نمی ماند و آفاق مطالعه خود را گسترش می دهد و به جهان تازه پنجره ها می گشاید ، تا نفسی تازه در هوائی تازه را تجربه کند

در دنیای رقابتی پویا و پیچیده امروز مدرسه یک سیستم اجتماعی در نظام آموزش و پرورش، خط مقدم فعالیت های علمی-تربیتی و

جایگاهی برای آماده سازی افراد برای زندگی در جهانی پر از تغییر و تحول در طول مسیر زندگی برای رسیدن به کمال و حیات طیّبه است.

تعلیم و تربیت از مهمترین زیر ساخت های تعالی و پیشرفت همه جانبه کشور و ابزار جدی برای ارتقا سرمایه انسانی است .

لذا برای ظهور استعداد دانش آموزان سه نهاد تلاش می کنند: خانواده ، مدرسه، جامعه و هیچ کدام از این سه نهاد به تنهایی نخواهند

توانست این امر را محقق سازند.

در سند تحول بنیادین، محور فعالیت های مدارس باید بر پنج عنصر : علم، ایمان، اخلاق، عمل و تفکر استوار باشد . تمام اهداف، ماموریت

ها و چشم انداز سند تحول بنیادین آموزش و پرورش رسیدن به حیات طیبه است.

تحقق این هدف نیازمند ترسیم نقشه راهی است که در آن نحوه طی مسیر، منابع و امکانات لازم و تقسیم کار به صورت شفاف و دقیق

مشخص شده باشد.

دانش آموز سمپادی کسی است که در پی «دانش» آمـــوختن است، او تشنه دانستن است. او می داند که فتح فرداهــــــای روشن ایران بزرگ

بدون دانایـــی و توانایـــــی ممکن نیست ، و تنها در چارچوب کتاب هـــــای درسی محدود نمی ماند و آفاق مطالعه خود را گسترش می دهد و

به جهان تازه پنجره ها می گشاید ، تا نفسی تازه در هوائی تازه را تجربه کند .

با توجه به رهنمودهای علمای تعلیم و تربیت و با نگاه ژرف اندیش به سند تحول بنیادین و تاکید بر شناسایی ظرفیت ها ، توانایی و تفاوت

های درون فردی و بین فردی دانش آموزان در خانه و مدرسه برای تحقق اهداف آموزشی و تربیتی اُمیدان میهن مان برنامه ریزی و چاره

اندیشی کنیم تا ان شاءا... با استعانت از خداوند مهربان خروجی های خانه و مدرسه به اجتماع انسان های عالم ، متفکر، نوآور ، شجاع ،

اخلاق محور با جهان بینی عمیق توحیدی و انسان های شایسته باشند.

 

                                                                                 مدیر دبیــــرستان علامه حلی سه دوره اوّل

                                                                                                      رضا کریمیـــان

 

سخن مدیـــــــــر

ویراستار مدرسه
عمومی
21 اسفند 1403، ساعت 06:47۲۰ دقیقه مطالعه
خلاصه مطلب
دانش آموز سمپادی کسی است که در پی «دانش» آمـــوختن است، او تشنه دانستن است. او می داند که فتح فرداهــــــای روشن ایران بزرگ بدون دانایـــی و توانایـــــی ممکن نیست ، و تنها در چارچوب کتاب هـــــای درسی محدود نمی ماند و آفاق مطالعه خود را گسترش می دهد و به جهان تازه پنجره ها می گشاید ، تا نفسی تازه در هوائی تازه را تجربه کند

در دنیای رقابتی پویا و پیچیده امروز مدرسه یک سیستم اجتماعی در نظام آموزش و پرورش، خط مقدم فعالیت های علمی-تربیتی و

جایگاهی برای آماده سازی افراد برای زندگی در جهانی پر از تغییر و تحول در طول مسیر زندگی برای رسیدن به کمال و حیات طیّبه است.

تعلیم و تربیت از مهمترین زیر ساخت های تعالی و پیشرفت همه جانبه کشور و ابزار جدی برای ارتقا سرمایه انسانی است .

لذا برای ظهور استعداد دانش آموزان سه نهاد تلاش می کنند: خانواده ، مدرسه، جامعه و هیچ کدام از این سه نهاد به تنهایی نخواهند

توانست این امر را محقق سازند.

در سند تحول بنیادین، محور فعالیت های مدارس باید بر پنج عنصر : علم، ایمان، اخلاق، عمل و تفکر استوار باشد . تمام اهداف، ماموریت

ها و چشم انداز سند تحول بنیادین آموزش و پرورش رسیدن به حیات طیبه است.

تحقق این هدف نیازمند ترسیم نقشه راهی است که در آن نحوه طی مسیر، منابع و امکانات لازم و تقسیم کار به صورت شفاف و دقیق

مشخص شده باشد.

دانش آموز سمپادی کسی است که در پی «دانش» آمـــوختن است، او تشنه دانستن است. او می داند که فتح فرداهــــــای روشن ایران بزرگ

بدون دانایـــی و توانایـــــی ممکن نیست ، و تنها در چارچوب کتاب هـــــای درسی محدود نمی ماند و آفاق مطالعه خود را گسترش می دهد و

به جهان تازه پنجره ها می گشاید ، تا نفسی تازه در هوائی تازه را تجربه کند .

با توجه به رهنمودهای علمای تعلیم و تربیت و با نگاه ژرف اندیش به سند تحول بنیادین و تاکید بر شناسایی ظرفیت ها ، توانایی و تفاوت

های درون فردی و بین فردی دانش آموزان در خانه و مدرسه برای تحقق اهداف آموزشی و تربیتی اُمیدان میهن مان برنامه ریزی و چاره

اندیشی کنیم تا ان شاءا... با استعانت از خداوند مهربان خروجی های خانه و مدرسه به اجتماع انسان های عالم ، متفکر، نوآور ، شجاع ،

اخلاق محور با جهان بینی عمیق توحیدی و انسان های شایسته باشند.

 

                                                                                 مدیر دبیــــرستان علامه حلی سه دوره اوّل

                                                                                                      رضا کریمیـــان