در حال بارگذاری ...
نوشته شده در 21 اسفند 1403، ساعت 07:19

رویکرد بنیادیــــــــــــن

 "  ایجاد محیط آموزشـی جذاب و پرنشاط "

محیط ، بستــری برای شکل گیــــــری بسیاری از ویژگـی هــــــای رفتاری است. اهمیت دادن به فضاهــــــای آموزشـی و رعایت اصول و استانداردهـــای مربوط به

آن در طراحی این مراکز منجر به خلق محیطی متناسب با خواسته هــــــای روانـی دانش آموزان و در نتیجه جامعه می گردد. مدرسه علامه حلی ۳ ( دوره اوّل

) در تلاش است تا به این امر مهم توجه نموده و نوعی ایجاد رغبت و علاقه را در دانش آموزان ایجاد نماید.

ارزشیــــابـی موثــر یادگیــری

در مدرسۀ علامه حلی ۳ دوره اوّل ، نمـره ، رتبـه و معدل وجود ندارد. 

هدف ارزشیابـی ­­­، اصلاح فرآیند یادگیری و تدریس است و تلاش بر این است که در نهایت دانش آموزان ، به خودارزیابـــی کامل و ماهرانه دست پید ا کنند. 

در مقاطعی از سال ، گزارش ارزشیابــی به صورت کارنمای توصیفی ، به والدین ارائه و به طور مفصل تبیین خواهد شد.

 

فراگیری آداب و مهارت هـــای زندگـی

مدرسه علامه حلی ۳ دوره اوّل بدین باور است که دستیابـی به موفقیت و مهارت هـــــای تحصیلی به تنهایی موجب سعادت و موفقیت نخواهد بود. جامعه ما

نیازمند شهروندانی شریف و انسانهایی مؤثر و توانمند است.

بر این اساس فقط با پرداختن به موضوعات آموزشی به معنای متعارف آن و مهارت هــــای تحصیلی نمی توانیم به این هدف خطیــــر نائل شویم.

در عیــــن حال مدرسه یک نهاد اجتماعی است و در نهاد اجتماعی انسانها با یکدیگر تعامل دارند. در هــــر صورت ، مدرسـه باید بـــرنامه ای برای این تعاملات

داشته باشد. اگــر اصل بر موفقیت تحصیلـــی باشد، این تعاملات تا جای ممکن باید کنترل بشوند و به تبع آن کاهش یابند.

اما باور ما بر این است که مدرسه باید محیطی امن برای بروز رفتار و برقراری تعامل باشد تا زندگی در آن به طور واقعی جریان پیدا کند.

دانش آموزان درمدرسه ، نحوۀ برقراری تعامل با همسالان و کوچکترها و بزرگترها را می آموزند و تجربه میکنند . 

ما این تجربه را ارزشمند می دانیم و تلاش می کنیم بـــــرای ایجاد زمینـــــۀ یادگیری مهارت هـــــــــای ارتباطــی و مهارت حل تعارض هـــــا ، آموزش هــــای لازم را

در قالب هــــــــای مختلف ( کلاس ، اردو ، کارســوق و … ) فــراهم نماییم.

این نوع فــــــرهنگ حاکم بر مدرسه علامه حلـی سه دوره اوّل ، تحت عنوان فــرهنگ مثبت قلمداد می شود و این مدرسه با فـــرهنگ جمع گرایی مشارکت

طلبی حامی و تقویت کننده یاددهـی و یادگیــری تجهیز شده است.

جهت دریافت فایل کامل اینجا کلیک نمائید. 

 

رویکرد بنیادیــــــــــــن

ویراستار مدرسه
عمومی
21 اسفند 1403، ساعت 07:19۲۰ دقیقه مطالعه

 "  ایجاد محیط آموزشـی جذاب و پرنشاط "

محیط ، بستــری برای شکل گیــــــری بسیاری از ویژگـی هــــــای رفتاری است. اهمیت دادن به فضاهــــــای آموزشـی و رعایت اصول و استانداردهـــای مربوط به

آن در طراحی این مراکز منجر به خلق محیطی متناسب با خواسته هــــــای روانـی دانش آموزان و در نتیجه جامعه می گردد. مدرسه علامه حلی ۳ ( دوره اوّل

) در تلاش است تا به این امر مهم توجه نموده و نوعی ایجاد رغبت و علاقه را در دانش آموزان ایجاد نماید.

ارزشیــــابـی موثــر یادگیــری

در مدرسۀ علامه حلی ۳ دوره اوّل ، نمـره ، رتبـه و معدل وجود ندارد. 

هدف ارزشیابـی ­­­، اصلاح فرآیند یادگیری و تدریس است و تلاش بر این است که در نهایت دانش آموزان ، به خودارزیابـــی کامل و ماهرانه دست پید ا کنند. 

در مقاطعی از سال ، گزارش ارزشیابــی به صورت کارنمای توصیفی ، به والدین ارائه و به طور مفصل تبیین خواهد شد.

 

فراگیری آداب و مهارت هـــای زندگـی

مدرسه علامه حلی ۳ دوره اوّل بدین باور است که دستیابـی به موفقیت و مهارت هـــــای تحصیلی به تنهایی موجب سعادت و موفقیت نخواهد بود. جامعه ما

نیازمند شهروندانی شریف و انسانهایی مؤثر و توانمند است.

بر این اساس فقط با پرداختن به موضوعات آموزشی به معنای متعارف آن و مهارت هــــای تحصیلی نمی توانیم به این هدف خطیــــر نائل شویم.

در عیــــن حال مدرسه یک نهاد اجتماعی است و در نهاد اجتماعی انسانها با یکدیگر تعامل دارند. در هــــر صورت ، مدرسـه باید بـــرنامه ای برای این تعاملات

داشته باشد. اگــر اصل بر موفقیت تحصیلـــی باشد، این تعاملات تا جای ممکن باید کنترل بشوند و به تبع آن کاهش یابند.

اما باور ما بر این است که مدرسه باید محیطی امن برای بروز رفتار و برقراری تعامل باشد تا زندگی در آن به طور واقعی جریان پیدا کند.

دانش آموزان درمدرسه ، نحوۀ برقراری تعامل با همسالان و کوچکترها و بزرگترها را می آموزند و تجربه میکنند . 

ما این تجربه را ارزشمند می دانیم و تلاش می کنیم بـــــرای ایجاد زمینـــــۀ یادگیری مهارت هـــــــــای ارتباطــی و مهارت حل تعارض هـــــا ، آموزش هــــای لازم را

در قالب هــــــــای مختلف ( کلاس ، اردو ، کارســوق و … ) فــراهم نماییم.

این نوع فــــــرهنگ حاکم بر مدرسه علامه حلـی سه دوره اوّل ، تحت عنوان فــرهنگ مثبت قلمداد می شود و این مدرسه با فـــرهنگ جمع گرایی مشارکت

طلبی حامی و تقویت کننده یاددهـی و یادگیــری تجهیز شده است.

جهت دریافت فایل کامل اینجا کلیک نمائید.